שקד דרשה מרה"מ החליפי: להטיל ווטו על מינוי מזוז; בנט סרב

אליהו גרין No Comments on שקד דרשה מרה"מ החליפי: להטיל ווטו על מינוי מזוז; בנט סרב

שקד כתבה לבנט: "הגעה להסכמה רחבה הינה חשובה ביותר לאורך כל תקופת פעילות הממשלה ועל אחת כמה וכמה בתקופת בחירות. לאור כל האמור, אבקש כי תורה להוריד את נושא זה מסדר היום"

צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת הפנים, איילת שקד פנתה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט בבקשה שיפעיל את זכות הווטו שלו בממשלה לביטול מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

"אבקש כי תפעיל את זכות הוטו הקנויה לך מתוקף מעמדן כראש הממשלה החלופי ותוריד את נושא זה מסדר היום. על אף הצורך בוועדה זו לצורך מינוי הרמטכ"ל, יש למנות יושב ראש המוסכם על כלל חברי הגוש. ישנם שופטי עליון נוספים שמינויים לא יעורר כל התנגדות בקרב החברי הממשלה ובקרב הציבור הרחב", כתבה שקד.

לדבריה "הגעה להסכמה רחבה הינה חשובה ביותר לאורך כל תקופת פעילות הממשלה ועל אחת כמה וכמה בתקופת בחירות. לאור כל האמור, אבקש כי תורה להוריד את נושא זה מסדר היום".

בערוץ 12 פורסם כי בנט סרב לדרישתה של שקד ולא יטיל וטו על המינוי.

כזכור, ביום חמישי פורסם ב"ישראל היום" כי למרות ממשלת המעבר, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, אישרה לראש הממשלה יאיר לפיד, למנות את השופט לשעבר מני מזוז, ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. זאת, על מנת להבשיל את מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות.

לפי הפרסום, המינוי הינו לתקופה מלאה של שמונה שנים כיוון שהיועמ"שית אינה מאפשרת מינוי לזמן קצוב או להחלטה אחת בלבד.

"הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה", הוקמה מכוח החלטת ממשלה בשנת 1999 ובוחנת את כשרותם והתאמתם לתפקיד של שבעה בכירים במיוחד בשירות המדינה טרם מינויים הסופי. לפי ההחלטה הרשמית תפקידה של הוועדה הוא "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".

בראש הוועדה עומד לרוב שופט בכיר בדימוס וחברים בה גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור. כיום עומד בראש הוועדה שופט העליון בדימוס וחברים גם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, משה טרי ופרופ' טליה איינהורן.

שבעת התפקידים שהמועמדים להם נבדקים על ידי הוועדה: הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד בנק ישראל.



0 תגובות